Jak rozwiązać konflikt, żeby wzmocnić relacje w zespole

SZKOLENIE AUTORSKIE


Opis
CEL SZKOLENIA


  • Na poziomie postawy: Uświadomienie korzyści płynących z właściwie rozwiązanego konfliktu w zespole
  • Na poziomie wiedzy: Poznanie różnych typów konfliktów i metod ich rozwiązywania
  • Na poziomie umiejętności: Przećwiczenie metod partnerskiego rozwiązywania konfliktów

 

Pojawienie się konfliktu w zespole jest naturalną konsekwencją jego rozwoju oraz szansą na przejście na wyższy poziom współpracy i zaangażowania. Nie warto się bać, czy unikać konfrontacji, ponieważ można tylko bardziej zaszkodzić i zdusić poziom zaufania u współpracowników. Obawa przed konfliktem jest drugą z dysfunkcji, jaką wyłonił Patrick Lencioni w autorskim modelu 5 dysfunkcji pracy
zespołowej. Przezwyciężenie jej poprowadzi zespół do wzrostu zaangażowania, odpowiedzialności i dbałości o wyniki. Na szkoleniu dowiesz się, jak można tego dokonać w sposób partnerski i skuteczny.
Korzyci
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA


Korzyści dla uczestnika:

  • Zrozumienie uwarunkowań konfliktu (przyczyn, dynamiki i skutków)
  • Poznanie metod zarządzania i rozwiązywania konfliktów
  • Zminimalizowanie stresu i napięcia w podejściu do konfliktów własnych, jak i w zespole
  • Przećwiczenie różnych stylów rozwiązywania konfliktów i wypracowanie własnego
  • Nabycie umiejętności prowadzenia partnerskiej rozmowy w celu rozwiązania konfliktów

Korzyści dla organizacji:

  • Szansa na redukcję strat związanych z konfliktami
  • Budowanie kultury współpracy i partnerstwa
  • Możliwość przeznaczenia zaoszczędzonego czasu pracownika/-ów (dzięki szybszemu
  • rozwiązywaniu sporów oraz lepszemu przepływowi komunikacji) na działania stricte operacyjne

 

Program szkolenia
AGENDA SZKOLENIA


  1. Diagnoza konfliktu i proces jego powstawania:
    a. Najczęstsze przyczyny i typy konfliktów
    b. Dynamika procesu powstawania nieporozumień. Model konfliktu K. Thomasa
    c. Czynniki wpływające na eskalację konfliktu
    d. Kiedy to już konflikt, a kiedy tylko drobna niezgodność
    e. Wewnętrzne potrzeby i oczekiwania oraz ich wpływ na siłę konfliktu
  2. Konflikt a poziom rozwoju zespołu – model 5 dysfunkcji pracy zespołowej Patricka Lencioni:
    a. Obawa przed konfliktem jako 2 z 5 dysfunkcji pracy zespołowej
    b. Konsekwencje (nie)rozwiązanego konfliktu
    c. Czemu służą konflikty
  3. Metody zarządzania konfliktem w zależności od jego rodzaju:
    a. Stymulowanie
    b. Ograniczenie
    c. Rozwiązywanie
    d. Negocjacje
    e. Mediacja
  4. Komunikowanie się w konflikcie:
    a. Najczęstsze zniekształcenia w komunikacji
    b. Rozróżnienie pomiędzy interesem a stanowiskiem
    c. Od potrzeb do próśb – filozofia Porozumienia bez Przemocy (Rosenberga)
    d. Asertywna komunikacja
  5. Style rozwiązywania konfliktów – zalety i ograniczenia każdego ze stylu:
    a. Autodiagnoza stylu rozwiązywania konfliktów
    b. Unikanie
    c. Łagodzenie
    d. Rywalizacja
    e. Kompromis
    f. Kooperacja
  6. Etapy rozmowy prowadzącej do rozwiązania konfliktu i jej przećwiczenie:
    a. Wprowadzenie i uzgodnienie celu
    b. Diagnoza
    c. Konfrontacja
    d. Poszukiwanie rozwiązań
    e. Wdrożenie rozwiązania
  7. Zarządzanie emocjami w konflikcie:
    a. Rola samoświadomości
    b. Odczytywanie sygnałów z ciała
    c. Trening uważności i akceptacji

 

Forma szkolenia: otwarte (Warszawa) lub zamknięte na terenie całej Polski
Czas trwania szkolenia: 2 dni / 16 godziny
W cenie szkolenia:
  • materiały szkoleniowe
  • przerwy kawowe i obiad
  • egzamin
  • certyfikat/zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
Cena netto / 1 osoba: 1760 zł
prezentacja

ZAPYTAJ O SZKOLENIE

Przewiń do góry